Dose of coffee: Brasserie PIT

IMG_0493I went to PIT only to escape from the rain and yet I found a really cool new location in Amsterdam. You can actually come here for breakfast, lunch, coffee and drinks and choose from a big menu. The prices are not the lowest though and to be honest, I wouldn’t go for food there.

What really stands out at this place though is the decoration. PIT is a really fun and colorful place with a quirky interior. There are lots of steal objects on the wall as well as lots of pictures which makes the place really unique.

Bei meinem Versuch in Amsterdam dem Regen zu entkommen, bin ich auf ein cooles neues Café gestoßen. Wie in vielen Cafés gibt es dort nicht nur Kaffee und Frühstück, sondern auch Lunch und Drinks. Die Speisekarte ist reichhaltig und für mich gab es sogar einen Pfannekuchen. Die Preise sind allerdings nicht die niedrigsten und ich muss gestehen, ich würde wohl nicht noch einmal in dem Café essen.

Was allerdings wirklich cool ist, ist die Aufmachung des Cafés. PIT ist sehr bunt mit witziger Deko an der Wand. Überall hängen Stahl-Pferdeköpfe, Bilder und andere Figuren, was das Café wirklich einzigartig macht. Daher wollte ich euch PIT unbedingt noch vorstellen, auch wenn es für mich, wie gesagt, kein Café ist, wo ich noch einmal essen würde.

IMG_0491

IMG_0490

IMG_0492

Where you’ll find PIT:

Vijzelstraat 103
1017 HH Amsterdam
Netherlands

 

You might also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>